söndag 29 januari 2017

Helgprogram, so far


Aftonrodnaden på fredag kväll - så fin!


- Traditionellt fredagsmys med läcker middag (lammfilé och creme brulée) och sedan film. Länge sedan sist - sextonåringen kom hem från skolan och utbrast direkt "Åååh, jag är så taggad för fredagsmys!" 
- Långsam lördagsmorgon, långpromenad med hunden och sedan iväg på 70-årslunch med makens släkt, som i praktiken tog hela dagen. Mycket trevligt.
- Långsam söndagsmorgon, innan maken tog några sjuåringar (egen och andras) och åkte till simhallen. Jag gjorde faktiskt undan några jobbgrejor och känner mig nu mycket nöjd, inget som längre hänger över mig. 
- Och nu får jag nog börja med lunchen, så den är klar när simmarna (förmodligen vrålhungriga) återvänder hem.

Spännande värre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar