måndag 3 juli 2017

Sista jobbveckan

Sista jobbveckan innan semestern på gång för min del. I går kväll körde jag in till stan med nittonåringen (som också ska jobba), en pojkvän och hunden, medan resten stannade på lande. Nittonåringen (som har seglat med scouterna sedan midsommar) fortsatte snabbt vidare till sin pojkvän, och jag städade och tvättade och kände mig litet ensam i ett varmt och dammigt hus. Men när jag hade fått allt litet upprett - och framför allt ätit - kändes det bättre.

Ganska lyxigt, egentligen, att få vara ensam ett slag nu och då.

På lande fortsatte maken bygga terrass under helgen, med sina två assistenter. Eller kanske en assistent och en prins, som nådigt tog sin nya utsiksplats i bruk.

Och jag gjorde ett nytt land, inspirerad av mina senaste odlingsframgångar. I det "gamla" landet till höger växer löken, dillen och persiljan så det knakar. I det nya blir det två sorters sallad och koriander. Växterna tycks åtminstone gilla den här ständigt svala och fuktiga sommaren.

På jobbet är det inte alls vidare lugnt, fast man kunde ha föreställt sig det. Men den här veckan kan jag ju bra jobba på, och så blir det semester.

Maken inledde sin semester i dag och började med en tur till Mariehamn med de tre yngsta döttrarna. Och där verkar de ju ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar