måndag 29 januari 2018

Statistik på promenaderna

En av mina målsättningar för den lediga januari var att promenera en timme per dag, medan det är ljust. Det har gått mycket bra, faktiskt, och känns hälsosamt och skönt. Jag får frisk luft, dagsljus och motion, hunden får stimulans och motion. Vi har promenerat längs de flesta gatorna i staden och har nu koll på vad som byggs var, vilka hundar man ska akta sig för (har faktiskt stött på ett par som har försökt bitas) och vilka pensionärer som gärna vill hälsa på hunden och prata en stund (med mig eller hunden).

För att göra promenaderna ännu litet mer spännande har jag laddat ner en app, som efter varje gång ritar upp rutten och rapporterar hur långt, snabbt och länge jag har promenerat. Det är förvånansvärt intressant - och motiverande. Man vill helst inte gå kortare promenader än vanligt, fast ingen annan än jag skulle veta om det. För att inte bli besatt (och ifrån mig om jag sedan skulle råka glömma telefonen hemma) mäter jag bara de långa vardagspromenaderna - inte till exempel helgpromenaderna eller kvällspromenaderna. På de tre veckor som ha gått sedan skolan började har jag tydligen promenerat 75 kilometer, på ungefär 15 timmar. Inte illa alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar