tisdag 23 januari 2018

Vinter!

Äntligen blev det minusgrader och snö! Åttaåringen, som ju som känt representerar den sportiga falangen i vår familj, har haft skrinning i skolan och efter det varje dag velat skrinna också på kvällen. I går passade det äntligen och hon skrann ytterligare en timme med en kompis (medan jag var och köpte en grön tråd, vilket man inte får tag på i vår lilla stad, så jag ska kunna sy upp sjuttonåringens gammeldansklänning).

Och hemmamamman pysslar vidare. I dag tänkte jag frosta av frysen - det är "bara" -12 ute, men de lovar plusgrader tills i morgon och för resten av veckan, så det gäller väl att passa på. Otroligt nog börjar vi nu ha ordning i precis alla skåp, och det har nog inte hänt sedan vi fick barn (alltså för cirka 20 år sedan). Det känns konstigt att ha sådan koll - nu vet jag till exempel hur mycket ris vi har hemma, och att alla kläder i minstingens garderob faktiskt är i rätt storlek, och vad vi har för presenter i presentskåpet. Det är faktiskt ganska angenämt, men ovant. (Fun fact om människopsyket (mitt): När jag jobbade skämdes jag ibland för att det var så stökigt här hemma, när barnen tog hem kompisar. Nu är jag litet besvärad för att det är så ordnat och finns hembakt bröd och så - det känns som om jag vill förklara att jag faktiskt snart ska börja jobba igen :))

I dag ska jag för övrigt till nya jobbet och diskutera allt praktiskt inför starten nästa vecka. Det blir skoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar