onsdag 21 mars 2018

Hemmadag

I dag är jag ledig från mitt nya jobb, och ska göra en sak för mitt gamla jobb. Det går inte så bra hittills, får man väl erkänna. I morse tog jag det lugnt (ah, lyxen i att dricka kaffe i lugn och ro efter att alla har gett sig iväg till skola och jobb). Klockan tio träffade jag min exkollega, som skulle briefa mig om jobbet, och förutom det (som var snabbt avklarat) hade hon så mycket nyheter och skvaller att komma med att vi blev sittande nästan en timme. Dessutom träffade jag andra gamla kollegor, som jag förstås pratade några ord med.

Sedan skulle jag köpa ett speciallim på hemvägen. Paljetterna till åttaåringens jomppadräkt ska i år limmas, och för det krävs naturligtvis ett speciallim, så jag stannade vid ett stort köpcentrum. Och sedan blev jag så sushisugen, och det var ju lunchtid, så jag gick på sushi - och fick vänta en halvtimme innan maten kom. Men det var det värt, sushin var toppen.

Nu kom jag precis hem, och tänker ännu prioritera en långpromenad med hunden framom jobbet. Det blir eventuellt kvällsjobb - eller kanske i morgon kväll. Deadline var trots allt först på fredag.

För övrigt skriver artonåringen sitt första studentprov i dag!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar