torsdag 29 mars 2018

Sista lediga vardagen för denna gång

Ännu på tisdagen var vi hemma halva dagen var med den krassliga åttaåringen, men i går var alla tillbaka i skola och på jobb. I dag har jag en ledig dag - den sista för denna gång. Från och med april blir mitt nya jobb heltid. Det blir ju hur bra som helst, men som jag har njutit av den här vårvintern! Länge - minst 15 år - har januari-mars varit den allra stressigaste tiden på jobbet för mig, med långa arbetsdagar, dålig sömn, höga varv hela tiden och tankarna på jobbet också när jag har varit hemma. Nu var jag ju ledig hela januari och har jobbat ungefär 75 % i februari och mars. Oerhört lyxigt. Men jag tror det blir bra på det nya jobbet också heltid, med bättre balans mellan jobb och övrigt liv. Och dessutom uppskattar man ju en heltidslön.

I morgon tar vi barnen, hunden, maten och all övrig packning, åker ut till landet och öppnar stugan för i år.  Vi har inte varit där sedan vi stängde för vintern i november, och det ska bli så roligt. De lovar ju t.o.m. bra väder! Men kallt och snöigt är det ännu. Den här tiden på året märker man tydligt (inte minst tack vare alla tillbakablickar på facebook) hur olika det är olika år - ibland är våren långt kommen i slutet av mars, men så är verkligen inte fallet i år. Men månne inte man ska kunna sitta i solstolen i ett hörn i lä med dunjackan på också i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar