fredag 15 juni 2018

Spurt

Det verkar som om spurten inför sommaren har kommit igång på allvar. Efter avslutningarna tog lägren vid, för barnens del. Fjortonåringen tillbringade första lovveckan på skriftskoleläger. De två äldsta systrarna är ledare på ett dagsläger för små skolbarn, och den minsta systern är ett av dessa små skolbarn. Mycket bra arrangemang. På morgonen kan maken och jag ge oss iväg till jobbet tidigt (bara vi har sett att alla inblandade kommit upp ur sängen), och så tar artonåringen åttaåringen och hennes kompis under armen och åker buss till lägret. De har så mycket roligt program, och kommer hem glada och dödströtta varje eftermiddag. Och efter att hon kom hem från sitt läger njuter fjortonåringen av helt lediga dagar, ensam hemma. 

På jobbet är det fullt upp. Och två dagar denna vecka har jag åkt iväg tidigt på morgonen och kommit hem först efter klockan 22 (och det är långa dagar, det, för tant). På tisdagen var jag på kvällskryssning till Tallinn med en kompis och i går på jobbets sommarfest. Båda mycket trevliga och värda de korta nätterna, dock.

I morgon blir det en dag hemma (skönt. Och välbehövligt - bland annat är våra rena kläder slut), men på söndag morgon åker jag med fjorton- och åttaåringen till Legoland! Jag har bokat allt själv - flyg, hyrbil, övernattning och biljetter - så vi får hoppas att allt klaffar och vi inte t.ex. tappar bort oss på den danska landsbygden. Men det ska det säkert göra. Och det ska bli så roligt! Och jag tror att också artonåringen ser fram emot att få vara alldeles ensam hemma i några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar