torsdag 13 september 2018

Hängig

Ja, det var ju inte bara den fullspäckade veckan som gjorde mig trött - nog blev jag ju sjuk sedan, jag också. Jag kände mig hängig redan på torsdag, men efter helgen (som tillbringades på lande i myyyyycket lugnt tempo) kände jag mig bra, och så for vi och firade morfars födelsedag på söndag. Tyvärr blev jag sedan ordentligt sjuk på natten (hoppas jag inte smittade dem), och var hemma måndag-tisdag, till hundens stora glädje. Och inte är jag helt i skick ännu heller, men jag tror att det bara är efterdyningarna. Så jobbig flunssa - nästan en vecka sjuk, fast jag faktiskt har vilat.

Hursomhelst är det bara att gilla läget, för i kväll har vi nioåringens och hennes bästis födelsedagskalas hemma hos oss. Tänk att det är en så ansträngande aktivitet - fast vi tar det enkelt, och fast barnen redan är ganska stora och förståndiga, och fast vi har ordnat flera barnkalas per år redan i tjugo år (!!!) så höjer de pulsen och blodtrycket. Jaja. I kväll ska det bli korvkiosk och glasskiosk hemma hos oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar