fredag 28 september 2018

Long time no see

Hejhej! Det blev en lång - och omotiverad - paus på bloggen.

Det har inte hänt något speciellt, och pausen beror väl just på det. Man har jobbat, handlat mat, lagat en lasagne, tvättat kläder, pratat med familjen, promenerat med hunden, läst några sidor i en bok och sovit. Vardag, i all sin enkla prakt. Och numera är jag så väldigt nöjd med min vardag. Den är i balans. Förutom det som man "måste" göra hinner jag sova tillräckligt många timmar och till och med syssla med mina egna intressen (hann med alla tre hobbyn denna vecka!).

Bilden överst visar skatten av svart trumpetsvamp, som tjugoåringen och jag hittade i skogen senaste helg. Bilden här ovanför visar den dagens middag, rostbiff med trumpetsvampsås, i ljust minne bevarad.

Denna helg stannar vi i stan (utom fjortonåringen, som tillbringar veckoslutet i en skog med scouterna, och tjugoåringen, som åker på Europaexkursion med sitt universitet), för vi ska fira min svärfars födelsedag. Sedan några landeveckoslut till, antar jag, och så småningom, när landesäsongen är avslutad, ska vi börja med höstens bjuda-hem-folk-period. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar