torsdag 6 september 2018

Nioåring med välutvecklat ordförråd

Nioåringen hade fattat ett självständigt beslut i går.

- Mamma, var det ok att jag gjorde så?
- Jo, det var ok. Det var bra. Det skulle ha varit ännu bättre om du hade ringt till mig före. Jag skulle ha sagt ja, men det skulle ha varit bäst att kolla först.
- Jo. Jag kanske förhastade mig litet.

För övrigt har det varit lite för mycket på gång den här veckan. Det började kanske på veckoslutet, med två korta nätter och långa, programfyllda dagar. Sedan vanligt jobb, och kör (roligt!) på måndag, middag hos en kompis på tisdag, jomppa och kodning på onsdag. "Mamma du har så mycket nu", klagade nioåringen. Och maken är jättesjuk. Han var sjuk redan förra torsdagen, och var till läkare på söndagen när det inte blev bättre, och är fortfarande sjuk. Men tydligen är det ett virus, så det är bara att vänta och lindra symtomen.

I kväll blir det dock hemmakväll för mig. Handla mat, laga mat, tvätta några maskiner tvätt, kolla minstingens läxor. Mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar