fredag 25 januari 2019

Favorit i repris - distansjobb!

I dag jobbar jag i min favoritposition - oergonomiskt halvliggande i hemmasoffan, osminkad och klädd i mjukisbyxor och en sliten tröja.

Aningen frustrerande är det dock just i dag, eftersom min jobbdator håller på att säga upp kontraktet, och det som är sönder på den handlar om kontakten med internet (för mer exakt förklaring hänvisar jag vänligen till IT-avdelningen). I dag kom jag till min överraskning alltså inte in på nätet med den, och måste därför alternera mellan min telefon, min hemmadator (som har kontakt med nätet) och min jobbdator (som har word, vilket min hemmadator inte har, men inget internet). Huhhuh. Lyckligtvis är jobbet för dagen att skriva två texter som kräver research och eftertanke, inte en massa små uppgifter, så det fungerar någotsånär. Och den nya datorn är redan beställd.

Minstingen, som har uttryckt en önskan om att "bli ett sådant barn som får skjuts till och från skolan" är också nöjd, för hemmadagen betyder att jag kan hämta henne och hennes skidor från skolan i dag. Och kanske baka en kaka till fredagsmiddagens efterrätt. Hurra för hemmadagars flexibilitet.

För övrigt har jag börjat på vattengympa, i stället för onsdagsmorgnarnas träningspass. Och det är så roligt! Man plaskar runt litet i bassängen och försöker följa instruktionerna, får upp pulsen men blir varken andfådd eller svettig. Men sedan, när man stiger upp ur vattnet, märker man att musklerna är helt uttröttade. Och då, som grädde på moset, kan man sätta sig i bastun en stund.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar