måndag 28 januari 2019

Januarihelg

Vilken fin helg det var! I synnerhet på söndag var det strålande väder, om än kallt, och vi promenerade i det vackra vinterlandskapet med maken och taxen.

På lördagen besökte vi mommo och moffa med tre av fyra flickor, och åkte sedan direkt vidare till köpcentret Redi där minstingen skulle på klättringskalas. Mellanflickorna och jag tillbringade i stället tiden med att göra några uppköp och äta sushi, trivsamt och gott. Köpcentret var en aning förvirrande uppbyggt, men jag tycker ju nog att man alltid är förvirrad i nya, stora köpcentra, och inte var nu detta värre än vanligt. Litet oförtjänt kritik i medierna, kanske.

Maken och jag avslutade ännu söndagskvällen med att äntligen gå och se Bohemian Rhapsody. Bra film, och lyxigt att få se en film på bio på tu man hand, från början till slut.

Femtonåringen råkade för övrigt tappa sin telefon i WC:n (lyckligtvis innan själva WC-besöket). Hon fick den snabbt uppfiskad, vi lade den i en påse med ris - och den verkar ha klarat sig utan problem. Tur det, för jag har anmält så många små olycksfall till försäkringsbolaget det senaste året att jag snart får en egen kontaktperson (tre par glasögon och två telefoner, alla helt ärliga olyckor, men de har hopat sig under 2018).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar