onsdag 13 februari 2019

Sportlovsplaner

Nästa vecka är det sportlov i södra Finland. Grundskolbarnen har hela veckan ledigt, abin har nu inga skoldagar kvar överhuvudtaget, den största studerar som vanligt och maken och jag jobbar mest, men tar ut en semesterdag på fredagen.

Nu börjar också programmet utkristallisera sig. I går bokade vi i stundens ingivelse en kryssning till Stockholm, och åker iväg på fredag med de två minsta barnen. Artonåringen, som fyller 19 på måndag, blev glad över att få stanna hemma med hunden och ordna ett födelsedagsparty för sina kompisar. Stockholmsfararna har inga andra planer än att äta fastlagsbullar (semlor!!!) i Stockholm - för övrigt tänkte vi bara ta koppla av och njuta av kvällarna på båten och dagen i Stockholm.

Sedan jobbar maken och jag, och storasystrarna får ta hand om den minsta. Men på fredag morgon åker vi till Tallinn med hela familjen, och bor på spa i två dagar. Så härligt med spa, hotellsängar och hotellfrukostar, och roligt att ha gott om gemensam tid med hela familjen. Nioåringen, artonåringen och jag tänker inte lämna hotellet alls. De tre andra brukar bli rastlösa efter ett tag, så de kommer säkert att hitta på annat program också.

Två miniresor, alltså, till våra två grannländer. Blir toppen! 

1 kommentar:

  1. Precis vad jag också har framför mig. Det skall bli så kul. Först Stockholm på tumis med A senda till Tallinn med dottern. Ha ett roligt sportlov trots att du jobbar några dagar..

    SvaraRadera