tisdag 18 augusti 2020

Livet i stan

Tre dagar hann jag vara på kontoret efter semestern, innan den andra rekommendationen om distansjobb kom. Vi är inte förbjudna att vara på kontoret, alla får bedöma själva, men då mitt jobb går bra att utföra på distans tänker jag att jag kan hålla mig borta. Det är tråkigt att inte träffa sina kollegor, men å andra sidan har hemmajobbandet sina fördelar - som tiden man sparar på morgonen och möjligheten att dricka en kopp kaffe i eftermiddagssolen på egen terrass eller ta ett varv runt kvarteret med hunden mellan mötena.


Förutom att jobba (ganska lugnt de första dagarna, men nu har det kommit igång med fart) har vi bland annat hunnit fira makens 50-årsdag med hans familj. Ett stort party fanns ursprungligen i planerna, men som läget ser ut nu gick det såklart inte. Men roligt att kunna fira i alla fall, och familjekräftisen var mycket lyckad.

Tjugoåringen är expert på vackra dukningar, och alla tre storbarn en stor tillgång i köket när det ska ordnas fest. 

Kräftorna som säljs i K-market har varit bra i flera år, tycker vi - så också denna gång. De två äldsta barnen hade sångledaransvaret, och skötte det med den äran. 

För övrigt går det lugnt till här. Vi försöker lära taxen att gå snyggt i koppel, efter att han har varit lös i stort sett hela sitt liv (han tackar coronan), med varierande framgång. Vi städar litet, motionerar litet och träffar litet vänner (härligt så länge man kan göra det utomhus). Vardagsliv, och det är ju bara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar