måndag 16 november 2020

Litet sjuk

 

Här är vi litet sjuka. Tur att jag åtminstone har en lämplig bok att läsa :) Jag reserverade den på bibban och har väntat länge, men fick den till sist förra veckan.

Minstingen blev först krasslig - ungefär på lördag. Hon var inte så värst sjuk, så vi åkte iväg och packade ihop lande som planerat (utan att träffa någon, förstås). Men eftersom man ska stanna hemma med mycket låg tröskel blev hon hemma från skolan ännu idag, och för att vara på den säkra sidan var hon på ett coronatest i morse, trots att hon nu verkar vara så gott som frisk. Istället har jag fått samma symtom, huvudvärk, ont i magen och kraftlöshet - men ingen feber eller symtom i andningsvägarna. Vi väntar alltså på testresultatet, och om det är negativt - vilket vi ju tror - kan hon gå tillbaka till skolan och jag kan anta att jag också har samma icke-corona. 

Förutom att läsa har vi sett på tv. Taxen är rätt fascinerad av The Crown, roligt nog. Där förekommer kanske mycket hundljud och musik (som han faktiskt verkar kunna uppfatta, han lyssnar noga när vi hör på musik). Och så har vi sett två avsnitt av svensk/finska White Wall. Och så har vi något problem med varmvattenpumpen, så badrumsgolven är kalla och vattnet i kranen svalt. Reparatören lär komma "inom ett par dagar". Mycket spännande. Men på fredagen hade vi faktiskt gäster, och det var väldigt trevligt. Alla pratade så man knappt fick muntur, trots att vi bara var fyra (och tre barn, men de var i ett annat rum). Det är uppenbart att alla saknar att träffas på riktigt.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar