söndag 17 december 2023

Veckoslut

 

På fredagen hämtade maken, minstingen och hundarna mig i stan efter jobbets jullunch, och så åkte vi ut mot tysta och mörka lande. Lördagen tillbringades i Pargas på barnets handbollsmatch, vilket till min stora överraskning är ett helgprogram jag börjat gilla (att följa med matcherna alltså, inte så mycket att köra hit och dit). Mellan matcherna hann vi dessutom turista litet i Pargas med maken.

Under lördagen steg temperaturen rejält, och under natten började det dessutom regna. Det blev därmed ett helt förfärligt läge med våt glansis på alla ytor på söndagen. Men inomhus var det ju hur mysigt som helst, minstingen fick en lång sovmorgon och jag bakade scones till frukost. Det är länge sedan jag har gjort det, och de smakade härligt efter pausen.

Efter en lång förmiddagspromenad över åkrarna (där det inte var lika halt) var också hundarna fullständigt tillfreds med att hänga inomhus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar