tisdag 20 augusti 2013

Natten

Man börjar ju liksom vara bortskämd med att få sova utan väckningar på natten nuförtiden. Men så icke i natt. Fyraåringen och jag somnade båda i vår säng vid tiotiden. Elvatiden fick jag en spark i sidan, vakande och bar henne till hennes egen säng. Klockan ett fick jag ett sms (?!?) och väcktes av ljudet. Klockan 3.45 vaknade jag av dunder och brak. Då hade nioåringens cykelkorg av metall, som hon har som "nattygsbord" på sin höga säng av metall, rasat ner med mycket skrammel. När jag steg upp för att kolla vad som hade hänt steg jag på hennes klocka som hade trillat ur i fallet - lyckligtvis inte på hennes glasögon, som låg bredvid. När jag just börjat slumra till igen en timme senare dök fyraåringen upp igen. Och kvart över sex ringde klockan.

Konstigt att flera udda fenomen väljer samma natt. Å andra sidan kanske det är att föredra jämfört med ett litet antal väckningar varje natt. Och nu har jag hävt i mig en mugg kaffe på jobbet och börjar vakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar