måndag 12 augusti 2013

På lande

5/6 av familjen (största systern var fortfarande på läger) firade ett traditionellt och skönt landeveckoslut.

När resten av familjen for ut på en kvällstur med båten gick jag istället och lånade grannens bärplockare och gick ut i blåbärsskogen. Jag har ett aningen kluvet förhållande till bärplockare - jag tycker de söndrar bären litet och tar med en massa skräp (men det kanske är en teknikgren?). Å andra sidan försnabbar de onekligen plockandet. Efter två timmars arbete hade jag fyra liter blåbär i frysen.

För övrigt hann vi bland annat klippa oss (minstingen och jag), gå i bastu, sova långa nätter, bära ved, äta gott och åka på en heldagstur med båten på söndagen. Och på söndag kväll träffade vi äntligen också femtonåringen, som nu är hemma igen efter tre veckor på läger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar