fredag 27 maj 2016

Fin tid på året

Den här veckan har varit litet lugnare, med mindre kvällsprogram. Jag har hunnit planera framåt på jobbet (härligt att inte bara göra akuta saker, reagera och släcka bränder - fast jag nog har gjort det också) och hunnit med de viktigaste hemmasysslorna. I går kväll trimmade jag till och med gräset (eller "gräset", det är nog mest maskrosor, groblad, vitsippsblad, kirskål och annat odefinierbart grönt) utanför vår ytterdörr och var på en cykeltur med minstingen, innan vi åkte till butiken med mellanbarnen.

- Mamma är visst på supergott humör, kommenterade tolvåringen när jag som avslutning på kvällen sjöng i köket medan jag gjorde kvällssmörgåsar.

Och skulle man inte vara det! Bästa tiden på året, allt växer och frodas, det är ljust och redan sommarvarmt. Bara tre veckor jobb till och så börjar första semesterveckan (jag har delat upp semestern litet i år, någon från teamet måste ju alltid vara på plats på jobbet och eftersom jag ska vara tjänstledig i augusti och alltså har en massa sommarledighet tänkte jag att det nog är min tur att vara flexibel).

Ikväll blir det lande igen, och det ser ut som om alla kommer med! Bilen kan bli litet fullproppad, jag fick sommarfeeling och köpte både bäddmadrasser och en elektrisk rökugn till lande - men månne vi inte ska lyckas klämma in allt och alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar