fredag 20 maj 2016

Ledig dag!

Förra söndagen var jag undantagsvis tvungen att jobba, och snabbt som attan meddelade jag sedan att jag i så fall gärna håller fredagen ledig i stället. Och som jag njuter av min lediga vardag! På förmiddagen hann jag plocka undan i huset, tvätta några maskiner tvätt, pyssla litet på gården och promenera med hunden i solen. Helt vanliga, nästan tråkiga hemmasysslor i vanliga fall, men när man inte har hunnit med dem på flera veckor och nu får göra dem i lugn och ro är det ju rena njutningen.

Sedan kom artonåringen hem (hon hade visst bara ett prov i skolan i dag), och vi åkte på ärenden och åt lunch på byns nya mexikanska restaurang - och det var fantastiskt gott. Nu for hon på jobb till byns nyöppnade café (roligt att här öppnar nytt!), och jag bestämde precis träff med sextonåringen där om en kvart - så kan vi ta en eftermiddagskaffe i solen.

I kväll far vi till lande. Maken och två barn kör iväg genast efter middagen, men jag får vänta på tolvåringen som är i Vasa på Stafettkarneval. Bussen väntas komma tillbaka klockan tre på natten! Jag tänkte mig att jag sover först och sedan kör direkt till lande i den ljusa sommarnatten - annars går ju halva lördagen också innan vi är där. Blir spännande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar