lördag 28 maj 2016

Goda och dåliga nyheter om mina inköp

Den elektriska rökugnen var precis så bra som jag hade hoppats. Kompisar hade försäkrat oss om att den var idiotsäker, och att resultatet blir toppen, så förhoppningarna var höga. Och visst fungerade den. Saltade och pepprade laxfiléer på ett galler (med en bricka under som samlar upp fettet som droppar ner), spånor på en bricka under den, stöpseln i väggen. 22 minuter senare (tunna filéer) drar man ut stöpseln, öppnar luckan och tar ut fisken.

Perfekta. 

Med bäddmadrasserna gick det däremot litet sämre. När jag hade burit dem upp för backen och upp i andra våningen insåg jag att våra landesängar är 80 cm breda, och inte 90 cm, vilket jag hade varit så fullständigt övertygad om att det inte ens hade fallit mig in att kolla. Maken var för övrigt lika överraskad. Och sexåringen något förvirrad, men hjälpsam: Mamma, hade du köpt 90 bäddmadrasser när du borde ha köpt 80? Men har du också räknat sängarna i nedre våningen?

Nåjo, det blir bara en tillfällig fördröjning, jag har kvittot kvar så det är bara att ta dem tillbaka till stan och byta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar