onsdag 12 oktober 2016

Höstvardag

Aj vet ni, vad det är lugnt och trivsamt, det här att jobba tredagarsveckor! Allra bäst är nästan den lediga tisdagen. Måndagen är alltid ganska hektisk och rörig, men på tisdagen hinner man i lugn och ro ordna upp allt och ladda för resten av veckan. I går krattade jag till och med gården (för första gången, kommer ju nog att få göra det många gånger till ännu i höst).

På lördagen var vi på middag hos goda vänner. De tre stora döttrarna var på Veronica Maggios konsert, liksom värdparets döttrar, så det var bara vi fyra vuxna och sjuåringen. Vi åt gott och satt bara och pratade, och plötsligt var klockan två på natten! Otroligt, jag brukar nu aldrig orka så länge numera, men den här gången gick det hur bra som helst (kanske för att jag inte är lika trött i grunden mera?). Så det var bara att lyfta upp den sovande sjuåringen från soffan och ta en taxi hem när vi märkte vad klockan var.

För övrigt har jag fått en plan för gården av trädgårdsmästaren. Jag kände igen typ tre namn av kanske 15 växter på hans plan, så i kväll blir det att googla.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar