tisdag 18 oktober 2016

Sommarsäsongen officiellt avslutad

På helgen stängde vi lande - vid ganska exakt samma tidpunkt som ifjol. Förutom att packa in båten, tömma kylen och frysen och alla skåp, stänga vattnet, gasen och elen, ta bort alla lakan och kläder och allt annat som måste göras inför vintern hann vi också sova, läsa, gå en sväng i skogen (fanns lingon men dåligt med svamp), simma i den närmaste simhallen, äta pizza och få en läcker middag hos mina föräldrar på vägen hem.

I går var det jobb och fullmäktigemöte, och i dag den fantastiska lediga tisdagen. En kompis och jag hade bestämt att vi skulle ta en dagspromenad, men så ringde hon redan 8.30 och sa att hon var klar med allt hon skulle uträtta först - det hade inte varit några köer någonstans. Jag hade inte ännu fått mitt morgonkaffe, så jag bjöd in henne på kaffe (det skulle kanske, eventuellt ha varit bättre om jag skulle ha hunnit plocka undan allt efter landetömningen innan hon kom på besök, men hon fick nu bara gilla läget och röja sig en plats), och så gick vi på en lång morgonpromenad i stället. Solen sken och höstfärgerna glödde, och man kunde nu knappast tänka sig en bättre start på dagen än 90 minuters rask promenad med glatt babbel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar