måndag 7 augusti 2017

Någon sorts vardag

På lördagen åkte maken, åttaåringen och jag tillbaka till stan. Där sammanstrålade vi med nittonåringen, som kommit tillbaka från Schweiz under natten, och sjuttonåringen och trettonåringen, som kom tillbaka från scoutlägret ungefär samtidigt som vi. Sedan anslöt ännu två pojkvänner, och så åt vi middag.

På söndagen väckte vi födelsedagsbarnen (maken och åttaåringen) med sång, paket och lyxfrukost. Sedan gav sig sjuttonåringen iväg till nästa läger, och resten for på födelsedagslunch till Skiffer (som också kan rekommenderas). På kvällen åkte sedan ännu nittonåringen iväg på Interrail.

Ni kan tänka er hur huset såg ut, då alla har kommit hem efter resor (och läger i blöta och leriga förhållanden), rivit upp alla kassar, tvättat det viktigaste, packat och åkt iväg igen (2 personer). Så två kvällar har jag tillbringat med att röja upp, ordna, tvätta och fixa. Litet blev ännu kvar tills i morgon kväll, men sedan börjar det vara i ordning.

Och i dag började dessutom jobbet igen. Men jag skulle säga att det har gått ganska bra - inte nog med att jag kom ihåg mina lösenord, jag fick till och med en hel del vettigt gjort. Och det är nog dags för rutiner och sunda mat- och sovvanor igen. Så kom bara, vardag, vi klarar det nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar