tisdag 29 augusti 2017

Hallå, hallå!

Förra veckan gick i ett nafs. Jag hade en jobbgrej på fredag, som krävde mycket förberedelser under hela veckan, och avslutades med en jobbrelaterad kräftskiva på fredag kväll. Vi kom hem redan  24-tiden på natten, och jag drack inte speciellt mycket, men ändå var jag fullständigt utmattad hela lördagen. Vi åkte till lande, och där var höstligt och fint. Vi gick några svängar i skogen (svamplyckan var minimal och lingonen hade inte riktigt mognat, men en skogspromenad är ju alltid trevlig ändå) och jag klippte gräset, men för övrigt tog vi det lugnt - åt, sov och läste.
  
På vägen till lande åt vi lunch på Billnäs Garden och Bistro - en riktigt trevlig bekantskap med trivsam sal, vackra portioner och god mat.

Och så blev det vardag igen. Det är ju bra så, men det känns som om jag inte riktigt har vant mig vid den än - att jobba heltid och jonglera med minstingens hobbyn, läxor och bestyr (de stora barnen sköter ju sitt själva) plus alla hemmasysslor tar all tid just nu. Men månne jag inte får in rutinerna snart, så jag hinner med annat också. Och jag har faktiskt lyckets lägga mig så tidigt nu (nästan) alla kvällar, att jag hinner läsa en halv timme innan jag släcker. Det var en sak som jag under semestern bestämde mig för att försöka hålla fast vid, och hittills går det bra!

Och för övrigt kommer störstingen hem i morgon, efter nästan en månads Interrail-resa. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar