torsdag 24 maj 2018

Majveckor


Huhhuh, hör ni. Sannolikt har ingen förälder med flera barn sysselsättningsproblem så här i maj. Varje kväll är det något program. På tisdag hade jag visserligen ordnat det helt själv, och gick efter jobbet ut och åt middag med en god vän som jag inte hade sett på länge. Så trevligt och så gott!

Annars har jag jobbat (rätt mycket på jobbet nu) och tillbringat kvällarna på diverse tillställningar. Och det fantastiska vädret bara fortsätter! Nu börjar man ju vänja sig och tro att temperaturen kommer att hållas över 20 grader ända tills september. Det skulle vi vara värda, tycker jag, efter de senaste somrarna.

Förra helgen stod de gamla äppelträden på lande i sin allra fullaste prakt. Jag tror jag aldrig har sett dem blomma så här rikligt. Och hela tiden hördes ett jämnt brummande av humlor. Det gör en ju extra glad - har man inte varit orolig för att de har varit så få de senaste åren?

Utsikten från diskbaljan i köket.

Och en annan viktig händelse: åttaåringen har gjort en pennburk åt mig. Perfekt på jobbet!

Nu litet jobb till och sedan hem, laga mat, äta och ge sig iväg på kvällens evenemang (marknad i vår lilla stad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar