onsdag 9 maj 2018

Två händer! Hurra!

I går togs gipset äntligen bort. Så skönt! Men handleden är nog ännu ganska ynklig. Den är svullen, böjs inte så värst åt något håll och har inga krafter kvar - i morse spillde jag när jag försökte hälla från ett mjölkpaket med höger hand. Men den ska säkert gå snabbt att öva upp.

Och så skönt att ha sluppit gipset! Att få duscha, så att vattnet sköljer över hela kroppen. Klä sig själv. Tvätta händerna ordentligt. Det var många glädjefyllda ögonblick i går kväll :)

Jag tyckte det var litet roligt att sjuksköterskan som klippte bort gipset frågade om jag ville ha det med hem, som minne. Nå verkligen inte!!!! Finns det vuxna som vill spara sitt smutsiga, illaluktande gips?

I kväll ska vi åka till lande. De lovar fint väder, och jag ser fram emot många timmar utomhus och kaffe på terrassen. Jag måste väl ta det litet lugnt med handen, fast man skulle vilja syssla (plantera!). Men min läkarkollega sa att man lätt får ledinflammation (eller seninflammation, kanske?) om man går ut för hårt, och sedan är man sjuk länge, så jag får väl försöka låta bli. Men flickorna ska rida för första gången på stallet som jag fick tips om hos frissan. Det blir skoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar