onsdag 15 augusti 2018

Morgonstund har guld i mund

Skolorna började i dag, så nu är alla familjemedlemmar sysselsatta på dagarna. I morse började också min andra nya hobby (ja... eller fritidssysselsättning? I alla fall något som jag gör på fritiden, bara för min egen skull) - gymnastik i salen på jobbet, klockan 7.40 på morgonen! Jag tror jag aldrig har varit i så dålig form som nu, då både vårens handledsbrott och den varma sommaren har lett till att motionen har varit minimal i snart ett halvår, så jag var lite spänd inför första gången. Dessutom gällde det ju att komma i tid, och ha med sig allt som behövs för att sedan fortsätta med arbetsdagen.

Det gick väl ganska bra. Själva gymnastikdelen gick ungefär så dåligt som förväntat, men det var ganska roligt. Den leddes av en PT och vi var bara sju deltagare så jag fick bra, individuella tips. Sedan visade det sig att jag hade glömt handduken och hårborsten hemma. Men jag torkade mig i t-skjortan efter duschen och hade lyckligtvis en hårborste på kontoret (när jag väl smugit mig dit), så det ordnade sig. Jag hade ju ändå alla kläder som behövdes med, och det viktigaste, MATEN. Jag måste ju äta frukost efteråt, och ska dessutom vidare på kodningskursen efter jobbet, så onsdagarna blir ganska långa i fortsättningen. Blir nog bra.

För övrigt fyller familjens hund tio år i dag. Hurra för den vilda taxen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar