tisdag 30 juni 2020

Regn och rusk

I två dagar har det regnat nu. Men det behövdes verkligen, och det är lättare att sova när det inte är så varmt, och jag jobbar ännu den här veckan - så det är inte så farligt.

För ett par veckor sedan snubblade jag och föll raklång på asfalten (tur att man har blivit tillräckligt gammal för att klara skammen att någon kanske såg en snubbla). Det gick rätt bra, inga handledsbrott eller skrubbsår eller så, men efter ett tag märkte jag att jag nog hade skadat ett revben, som har gjort ont sedan dess och gjort det svårt att sova, lyfta, skuffa, andas djupt eller hosta. Och så blev det jättevarmt. Summa summarum har jag rört på mig ovanligt litet, och jobbat i oergonomiska ställningar på lande, och det märktes minsann på känslan i nacken.

Idag kändes revbenet äntligen nästan bra, och det var svalt. Först lockade jag sextonåringen att prova på första avsnittet av en yoga challenge med mig (som är smidig som ett kylskåp). Hunden deltog också, naturligtvis. Men när han började hoppa upp och bita oss i näsan i downwards facing dog blev han utslängd. Sedan promenerade jag raskt i trekvart, och så gick vi ännu i bastu. Så nu känns det riktigt bra, när vi sitter och kollar på Allsång på Skansen. 

1 kommentar:

  1. Oj då, jobbigt när man faller så här som litet äldre ;). Jag förr en dag när vi var på frisbeegolfen. Vrickade till foten på nåt sätt. Byxorna sprack och jag fick sår på händerna och går nu med en svullen vrist. Sonen var något nolo och när jag märkte hur brallorna såg ut, även jag. Som tur var vi ju inne i buschen och mötte knappt några människor..hihihi. Trots svullnaden är den inte sjuk till all lycka. Borde kanske testa med lite joga för att falla aningen mjukare i fortsättningen. Njut av semestern.

    SvaraRadera