fredag 15 januari 2021

Köldknäpp

 

Så vackert ute idag! Och kallt - minus 22 enligt vår termometer. Hundpromenaderna får bli korta.

Igår kväll fick jag ett husmoderligt ryck och kom plötsligt på att det kunde vara skäl att frosta av frysen. Sagt och gjort, maken och jag lastade ut allt frysinnehåll på balkongen och lät frysen tina upp under natten. I morse torkade vi av den och laddade in allt igen, i bättre ordning (kommer att hålla en vecka, typ). Egentligen började det husmoderliga rycket kanske redan på eftermiddagen, när jag tänker efter, för jag gjorde mitt livs första kållåda till middag. Gott, tyckte de vuxna, inte riktigt i min smak, tyckte elvaåringen artigt. 

Snart är det dags för dagens sista möte, och så styr vi mot lande igen. "Barnens" säng, en våningssäng med bredare säng nere och smalare uppe, har levererats till Jysk och ivern är stor. Om den inte är sällsynt jobbig ska vi väl få den ihopskruvad i kväll, och så får elvaåringen och hennes kompis sova där. För övrigt packar jag sockor, vantar, mössor och underställ och siktar på många timmar i snön och pulkabacken. 

2 kommentarer:

  1. Grattis för den Första Kållådan, som jag, kan tänka mig, att var God och bara som Tips, kan man ju i stället för Ris, förse en sådan med Kongryn. Och om Torktumlaren, monne det inte är bäst, att Tag Rädapå, hur mycket det Kostar, att Låta Reparera och Jämföra med Priset av en Ny och Absolut Inte, Klara sig utan, för Alltid, finns det ju inte Tid, eller Möjlighet till, att Låta Hänga på Torken och med Dssa Tips, ett Gott Nytt År 2021!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen, Matti. Gott nytt år!

    SvaraRadera