måndag 11 januari 2021

Vintersagoland

 

Här har det kommit snö de senaste dagarna, och i synnerhet i natt. Morgonpromenaden med hunden (klockan 7! Vardagen börjar med dunder och brak efter det långa jullovet) var ovanligt fin. Och mera snö lovar de under veckan. Välkommen bara, säger jag, det är trevligt med ordentlig vinter, vi har en mycket liten gård att skotta och nu, när både maken och jag jobbar hemifrån, behöver man inte ens göra det tidigt på morgonen.

På helgen var vi igen i stugan i Tenala, målade några väggar och flyttade möbler (och skrubbade därmed ytor och vrår som inte sett dagsljus på många år). Det blir så fint! Vi hade farfar med fru på middag på fredagen, och det var så trevligt att sitta och prata med dem ett tag. I och med middagen kom vi till lande först vid tiotiden på fredag kväll, men flickorna som var med (tjugoåringen och elvaåringen) gav sig direkt ut med pannlampor för att åka pulka i backen.

Nu får man väl ta itu med vardagen på allvar igen, när de hela arbetsveckorna börjar efter alla helger. Men det blir nog bra, det också. De stränga coronarestriktionerna fortsätter, så man gör nu inte så mycket annat än jobbar, sysslar hemma och på lande och promenerar med hunden. men det är ju inget fel på det.

För övrigt har vår torktumlare gått sönder. Den är 17 år gammal, så jag funderar vilket av tre olika alternativ jag ska välja:

  1. Låta reparera den (om det går)
  2. Köpa en ny
  3. Klara mig utan (nu när vi inte längre är sex personer hemma går det ju nog att hänga upp tvätten)  
Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar