lördag 30 april 2011

Annorlunda Valborg, också

Också Vappen blev litet ovanlig för oss. Maken är på lande med mellanflickorna och fixar diverse båtrelaterade jobb. Trettonåringen hade tre kompisar över natten till i dag, så jag blev i stan med henne, ettåringen och hunden. I dag åkte hon iväg till Berlin med mormor och morfar, så jag firar Valborg med ettåringen och hunden. Inget dåligt sällskap i och för sig, och att den riktiga Vapp-feelisen inte riktigt har infunnit sig beror nog mera på regnet och på att helgen inte är längre än ett vanligt veckoslut.

Dessutom ska vi på sillis i morgon (resten kommer hem tills dess). Och när mitt sällskap har somnat tänker jag plocka fram ostar, batong och vin. Och titta på precis vad jag vill på TV eller datorn. Så det går verkligen ingen nöd på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar