tisdag 4 augusti 2015

Vardag och festdag

Semestern är slut och vi började jobba igen i går, suck och pust - som vanligt känns det ju litet tugnt att komma igång med vardagen.

Den första vardagen var i alla fall också en festdag, för minstingen fyllde sex år i går. Maken, hon och jag är hemma på tremanhand (storasystrarna är på scoutläger), så firandet var litet ovanligt. Vi väckte henne med sång och paket, sedan var hon på dagis på dagen - men hon har längtat så efter sina kompisar så jag tror det var mera som en present än en trist återgång till vardagen för henne. Efter dagis överraskade vi henne med hamburgarmiddag och en tur till Borgbacken. Och som hon njöt! Det är ganska trevligt nuförtiden, när Borgbacken har ändrat sitt system så inträdet och tio maskiner för de minsta är gratis. Då kan man bra åka dit för ett par timmar utan att känna att man måste maxa besöket, som man "måste" när man har köpt dyra armband. Vilda minstingen tyckte förstås att många av de minsta maskinerna var litet för långsamma, men nog fick hon sitt lystmäte av fart och yrsel i alla fall. Och maken och jag hade en riktigt trevlig kväll i solskenet, vi också.

1 kommentar:

  1. Haha, jag var också där samma dag med Syrran och -hennes Barn, som är 120 och 140 långa så med den längre, åkte vi i bland annat Berg och dalbanan Ukko. Vet ändå inte, om vi sågs med Er, då protesögon, inte kan säga mig, hur du och -Era övriga, ser ut tex. här på Bloggen, men kanske vi var sammtidigt, då vi, "ändast" var där i 8,5 timmars tid.

    SvaraRadera