måndag 21 december 2015

Förlängt jullov

Mitt redan så långa jullov blev ännu litet förlängt. I går kväll började jag känna mig litet sjuk, och i natt - när jag var yr fast jag låg ner i sängen - blev det uppenbart att jag faktiskt var det. Så nu tillbringar jag dagen under täcket på soffan, till hundens stora glädje. Han snarkade högt där han låg på min mage i morse. Det verkar sannolikt att jag stannar hemma i morgon också, och därmed inte går tillbaka till jobbet förrän efter trettondagen.

Men en sak gör mig riktigt glad. Jag skrev ett mail till mina kollegor i morse, med de viktiga grejor som jag borde ha gjort i dag och i morgon. Och fast jag vet att alla minsann har fullt upp ändå, så får jag bara glada svar. Vila du, vi fixar det nog. Det känns fint att jobba i ett sådant team. Och litet tror jag nog också att det beror på att som man ropar i skogen får man svar. Jag brukar anstränga mig för att hjälpa mina arbetskamrater när det behövs, och jag tror att de nu gärna i sin tur hjälper mig. En god cirkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar