torsdag 10 december 2015

Hej från Stockholm!

Hälsningar från mitt stora, fräscha, tysta, välstädade och lyxiga (och opersonliga, men det har jag inget problem med) hotellrum i Stockholm.

Jag är här på kurs, tre dagar på Bergh's School of Communications, och det är så bra! Det är länge sedan (eller i själva verket har det kanske aldrig hänt?) jag har suttit koncentrerad hela dagen, nästan litet framåtlutad för att inte missa ett enda ord av föreläsningen - och dessutom kastar läraren hela tiden ut frågor, till vem som helst i rummet, så det gäller att vara beredd. Full fokusering, ingen dator, ingen koll av e-post, knappt ens koll av telefonmeddelanden under dagen. Så mycket nytt - eller egentligen saker som man instinktivt vetat eller anat, men nu får ord för och system på. Perfekt för mig som har lärt mig jobbet genom att göra det, utan teori i bakgrunden.

I går kom jag tillbaka till hotellrummet klockan nio, i dag klockan åtta. Och sedan har man läxor! Men nu är läxan inlämnad och dagens jobbmail kollade. Jag har duschat och sitter med en kall öl och slösurfar och tittar på Nobelfesten. Inte illa, inte illa alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar