torsdag 17 december 2015

Hänt sedan sist


- Jag kom hem från Stockholm, nöjd och glad och trött, sent på fredag kväll
- Lördagen gick åt till att tvätta och handla mat och sådant
- På söndagen fyllde den forna elvaåringen tolv, hurra!
- Vi firade med kalas med mor- och farföräldrar
- Och fortsatte sedan till den fina och stämningsfulla Luciakröningen i vår lilla stad, för femtonåringen är stadens Lucia i år!
- På måndagen såg jag Lucia igen under fullmäktigemötet, som sedan övergick i julmiddag
- I går kväll var vi på lågstadiets julfest
- Där den nyblivna tolvåringen hade en stor roll i skådespelet, som hon skötte med glans
- Och jag vann ett presentkort på 45 minuter massage i lotteriet
- Femtonåringen är på Luciauppträdanden varje kväll, och sjuttonåringen på sina egna glögg- och jul- och möteskvällar
- Men om jag nu inte har glömt något, så var gårdagens julfest årets sista för mig (jobbteamets julfest sköt vi upp till februari, och nu blir det istället jullunch nästa vecka - nästan bättre så, tycker också jag)
- Takten har onekligen varit aningen hektisk, men nu tror jag man kan börja varva ner
- Och man vågar knappt säga det, men det känns som om läget börjar vara under kontroll på jobbet också
- Skolbarnens jullov börjar på fredag, och mitt på onsdag nästa vecka
- och jag ska kanske börja jullovet med att utnyttja min lotterivinst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar