onsdag 27 juli 2016

Ensam i stan

Middagen i går. Ensamvarande fyrabarnsmammor lagar icke mat.
Efter den första, ovana kvällen anpassade jag mig snabbt till den ensamma tillvaron i stan - och nu njuter jag för fullt. Det är lugnt på jobbet, jag pysslar i lugn takt med mitt, och hinner prata med de få kollegor som finns på plats. På kvällarna bestämmer jag - helt själv - vad jag vill göra. Ja, visserligen tvättar jag hundra maskiner tvätt och sköter en del ärenden, men det finns ju oceaner av tid för annat. På måndag kväll var jag och tittade på rean (köpte bara något smått), och i går var jag på en lång promenad och gick till bibban. Och så har jag tittat på House of cards (som ingen annan i familjen fastnat för) varje kväll.

Det verkar inte heller gå någon nöd på resten av familjen. I går besökte de Hangö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar