måndag 4 juli 2016

Landepyssel

I dag har vi tagit det lugnt och pysslat på lande. Skaffat årets pelargoner (ljusröda i år) till farstun... 

... och en chiliplanta som förhoppningsvis ska stå för sommarens behov av chili.

Den gamla barngungan uppgraderades till en vuxnare version, vilket direkt ledde till en utmanande konkurrenssituation som löstes med hjälp av timer (10 minuter per barn, sedan byte). Själv fick jag prova gungan först på kvällen.

Och den knäppa (och mycket sällskapliga) hunden kände ett starkt behov av att jaga sorkar och gräva ett djupt hål precis under gungan.

Jag gav mig som sagt genast, och man skulle ju kunna tro att jag fick vara ensam i solstolen som stod på fasta marken. Men de båda minsta typerna tyckte ju nog sedan att det trots allt verkade vara den mysigaste platsen, och hoppade upp i min famn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar