söndag 24 juli 2016

Vedarbete

Vår landegranne lät fälla några träd, och gav vänligt nog stockarna åt oss. De smala kan man hugga med yxa, men de grövre kräver rejälare tag. Lyckligtvis har moffa en vedklyvare, som vi fick låna. Maken och jag började med arbetet (och det var riktigt trivsamt att pyssla tillsammans), och fick snart sällskap av de två assistenterna. Den på två ben visade sig vara riktigt duktig på att klyva klabbar i mindre delar, men den på fyra var kanske inte till någon större nytta i det här sammanhanget. Men med var han, förstås.

Och sedan åkte jag in till stan. Här är varmt och litet ödsligt, och jag skulle nog helst ha stannat på lande med resten av gänget. Men jag ska jobba nästa vecka, så det är väl bara att gilla läget. Och visst finns här fördelar också - till att börja med en lång dusch. Och en hel vecka kan jag göra vad jag vill på kvällarna. Till att börja med har jag bestämt mig för att inte laga mat alls. Jag äter ju lunch på jobbet, och på kvällen kan jag väl äta smörgås (eller sushi kanske, en annan av stadens födelar). Och kanske reashoppa. Och se på precis vad jag vill på Netflix!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar