måndag 4 juli 2016

Semester!

Sista jobbveckan blev oväntat hektisk. Jobbdagarna i sig var väl bara normalt välfyllda (mycket att göra men ingen stress, skönt nog fick jag allt som jag hade tänkt mig gjort innan semestern), men kvällarna blev inte så lugna. Pappa/moffa måste läggas in på sjukhus och sextonåringen och hennes kompisar fick en hemsk värdfamilj på språkresan, och en hel del tid och kraft gick åt till att reda upp det. Nu är allt lyckligtvis bra, flickorna fick till sist byta familj - och den nya verkar toppen - och moffa mår bättre.

På fredagen packade jag snabbt och tio minuter efter att jag kurvade in på landegården (maken kom med andra bilen en timme tidigare) kom de första gästerna. Vi hade två familjer här över helgen, och åkte med båt och hälsade på en tredje på lördagen. Det var supertrevligt, riktigt lyckat, och semestern började med en rivstart med sena middagar, lek och simning för barnen och vin och prat i sommarnatten för de stora.

Och nu får man börja varva ner. Maken jobbar ännu ett par veckor, men jag blev på lande med de två minsta flickorna och hunden. Vi lade oss tidigt i går, och jag har varit vaken redan i ett par timmar - men döttrarna sover ännu. Härligt, härligt att börja morgonen på sin första semesterdag långsamt, ensam i landeköket.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar