söndag 17 maj 2020

Klar!

Terrassen är klar! Mer eller mindre. Maken har byggt skickligt och flitigt nästan hela dagen.

Jag hjälpte till först, men efter lunchpausen ställde jag mig i branten med benen på olika höjd, böjde mig framåt och vred mig åt sidan (i det iskalla regnet) för att hålla en planka på plats, och så brakade jag ryggen på något sätt. Det gick nu inte så illa som det först verkade, men lyfter saker gör jag nog inte på några dagar.

I ena ändan (den med tjockast mullager ovanför berget) planterade vi två vinbärsbuskar. Jag hoppas att de tar sig.

Och så spred vi ut litet täckbark vid kanterna för att få en snygg övergång till marken.

Ner mot branten byggde maken delvis ett staket (till höger på översta bilden), och delvis ett lågt bord/en hög bänk. Vi tänker oss att det blir praktiskt, både att ställa ner kaffebrickan på och att sitta på om man är många människor samtidigt på gården.

Jag är så nöjd! Härligt att vi äntligen fick det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar