torsdag 14 maj 2020

Morsdagen 2020

Morsdagen 2020 firades i strålande väder. Jag blev bortskämd hela dagen med god mat, champagne, trevligt sällskap och sol. Maken grillade, döttrarna gjorde resten av maten och så åt vi ute på terrassen. Min mor var också med, och det var ju fenomenalt.

Vi anlade också ett potatisland, för första gången, då vi fick överbliven sättpotatis av grannen. Snabbt googlande visade att potatisen helst vill ha lucker, sandblandad jord, och det var det nu sannerligen inte här - men man tager vad man haver. Vi får se vad det blir. Åtminstone ligger det nya potatislandet på en fuktig plats.

Minstingen fick öva på att ro - och det gick riktigt bra.

Hunden njöt.

Och äldstingen bakade mycket avancerade, och mycket goda bullar. Hon började med att torka färsk rabarber i ugnen, och gjorde sedan rabarbersocker genom att mixa den torkade rabarbern med socker. Som man kan föreställa sig blev det härligt, sötsurt gott. Bullarna garnerades sedan med litet smält smör och rabarbersocker. Utsökt.

Kvällen slutade dock med ett litet haveri - någon har helt tydligt satt sig på mina glasögon. Det gör nu inte så mycket, det är dags att gå och kolla synen igen ändå, och antagligen därmed skaffa nya brillor. Det är bara det att de flesta optiker verkar ha mycket begränsad service nu, i coronatider. Nåja, jag får väl vänta ett tag. Tur att jag har ett extra par. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar