tisdag 18 april 2017

Hemma igen

De nyplanterade violerna fick pausa litet i solen innan krukorna flyttades till sina rätta platser.
Påsklovet fortsatte i samma avkopplande stil. Mycket mat, mycket sömn, långa promenader, en tur till simhallen, litet gäster, en del sällskapsspel, läsning, disk och utesysslor. Vädret var kallt men fint hela tiden. Jag tror det var det lugnaste påsklovet någonsin, sedan vi fick barn - vi var riktigt utvilade när vi kom hem i går.
I dag, på min lediga vardag, har jag däremot haft full fart. Jag har gjort en jobbgrej, betalat räkningar, städat, tvättat kläder, fört flera påsar urvuxna kläder till återvinning, handlat mat, mull, blommor och skor åt en dotter, planterat blommor, lagat mat och gått TVÅ långpromenader med hunden (han är helt utmattad). Nu har jag ont i ryggen av blomplanterandet - det tog inte många minuter, men tydligen var det inte så bra att stå framåtböjd i kylan - och trötta ben, men är pigg i knoppen. I kväll ska jag ännu baka en tårta och förbereda mat för ytterligare en födelsedagsmiddag för den nyblivna 19-åringen i morgon.   

Orelaterad bild: Handtvättsanordningen på lande hade tydligen droppat under den kalla natten - det hade bildats en stalagmit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar