onsdag 5 april 2017

Trädgårdspyssel

Förutom att dricka kaffe på café, handla mat, röja upp i det försummade hemmet och promenera en timme med hunden i går fick jag igen ett av mina oregelbundet förekommande och oplanerade trädgårdsryck, och bestämde mig för att beskära häcken.

Häcken var hög (kanske tre meter?) och risig, och består av en av de minst inbjudande buskarna i universum - den har långa, hårda, vassa piggar, som gör att man river eller sticker sig så fort man närmar sig häcken och dessutom får alla kvistar att trassla in sig i varann i ett taggigt, hårt, fluffigt jättenystan. 
 
Men jag lät mig inte nedslås, och en timme senare såg häcken ut så här. Få se om jag har tagit livet av den med min hårda beskärning eller om den blir tät och frodig. Själv har jag nu massor av skråmor på händerna, trots handskar, och en lång och snygg i ansiktet, men jag tycker nog ändå att jag avgick med segern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar