fredag 14 april 2017

Lande!

Vi kom fram till lande halvniotiden på torsdag kväll - så skönt nu, när det ännu är ljust vid den tiden! Hela familjen var med, och efter ett visst parlamenterande bestämde vi att artonåringen, sjuåringen och jag skulle sova på vinden. Där var inte många plusgrader, och vi hotade med att komma ner mitt i natten och dela sängar med de andra om vi frös fast. Vi klädde på oss tröjor och sockor på pyamasarna, och lade oss under ett täcke, en filt och ytterligare ett täcke, och somnade. Och så vaknade jag av att sjuåringen pickade på mig och frågade om det var morgon redan - och upptäckte till min oerhörda förvåning att klockan var kvart före nio! Jag, som har så lätt att få min sömn störd numera och som har sovit oroligt de sensate veckorna, hade sovit i nästan tio timmar

Dagen har fortsatt i samma avkopplande stil. Vi har städat upp inne och pysslat litet på gården, gått en långpromenad, ätit lamm och spelat familjeversionen av Trivial Pursuit (spelets roligaste: Vad heter bergskedjan som man åker över om man kör kortaste vägen från Tyskland till Italien? Jag viskade "Alperna" till sjuåringen och hon svarade högt och klart "Alberga!"). Till sist gick vi i bastu. Så skönt.  
 
 
 Och ytterligare en glad överraskning - gräslöken har redan kommit upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar