torsdag 13 april 2017

Snart påsk!

Hejhej, här sitter jag på jobbet ännu. Jag trodde det skulle bli en lugn och tyst dag, då jag i lugn och ro skulle få göra alla ogjorda jobb när alla kollegor redan är lediga, men så blev det nu inte - ovanligt hektiskt, faktiskt, kanske just för att de flesta av mina kollegor redan håller ledigt i dag. Jag har varit så aktiv och flitig hela dagen att jag nu känner att hjärnan börjar vara tömd och redo för påsklov. Ännu en halv timme ska jag sitta här, för det är min tur att svara i mediatelefonen (som dessutom precis ringde, den här tiden på skärtorsdagen!), men sedan tar jag min påse med påskgodis och styr hem - och så vidare mot lande.

Vi har inga vidlyftiga planer - det blir väl att äta, sova, läsa och promenera. Några extra tonåringar lär följa med. Äldstingen fyller 19 på lördag och ska firas tillsammans med morföräldrar och mormorbror. Mycket bra program.

För övrigt har jag igen börjat stiga upp klockan sex på vardagarna och inleda dagen med en rask promenad med hunden. När man väl har kommit upp ur den varma sängen ger det en så bra början på dagen - man blir uppiggad och känner sig hurtig och på gång. I går var det extra fint, när solen steg upp och sken på oss under hela promenaden. I dag litet sämre, när vi fick gå i snöstorm (hunden försökte ta varje chans att vända hem igen). Dessutom är den aktiva, häftiga, högljudda alfahannen till tax, som annars alltid är redo att mucka gräl med andra hanhundar, mycket morgonsömnig. Så på morgonpromenaderna beter han sig exemplariskt. Han går stillsamt bredvid mig, säger inte ett knyst, sniffar artigt om den andra hunden tar initiativet men promenerar annars bara förbi - och verkar titta litet överlägset på dem som skäller. Händer ICKE andra tider på dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar