fredag 12 maj 2017

Beröm

Hurra för vår lilla stads hälsovård! Jag har redan i några veckors tid känt att något kanske inte är helt ok med en tand i övre käken, men i förrgår började den plötsligt ila riktigt ordentligt. I går var det så bråttom på jobbet så jag inte kom mig för att ringa tandläkaren, men i morse klockan 8 ringde jag den kommunala tandläkaren - och fick en akuttid klockan 10 på vår lokala hälsostation. Där togs jag emot av en vänlig, trevlig och proffsig tandläkare (som till och med talade svenska!), som satte 45 minuter på att röntga, bedöva och fixa min tand. Vilken ypperlig service - precis som man vill ha det, men befarar att sotereformen kommer att sätta stopp för. 

För övrigt blir det ett spännande veckoslut, för vi ska åka till Kristinestad på jomppatävlingar med sjuåringen. Fem timmar i buss i dag, övernattning på ett skolgolv, tävlingar i morgon och sedan fem timmars bussresa hem. Sjuåringarna är glädjestrålande entusiastiska, deras mammor kanske aningen mindre ivriga. Men månne det inte blir skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar