tisdag 5 december 2017

Decemberprogrammen

Tallinn på tu man hand var lugnt, skönt och avkopplande. På lördagen sken solen, och vi traskade omkring i stan, drack kaffe och tog en drink, innan vi satte oss ner och åt middag. MIX var hur bra som helst, maten var toppen, vi åt tre rätter var och rullade sedan hem (hotellet visade sig vara Three Sisters, mysigt och fint).

På söndagen vaknade maken och var genomförkyld. Dessutom ösregnade det, så promenader på stan var inget vidare lockande alternativ. Det blev alltså en ännu lugnare dag för oss - men jag misstänker att det gjorde gott.
   
Jag hade kopplat av så totalt, att jag på måndag morgon till min stora överraskning upptäckte att veckan är full med program (verkligen överraskande, såhär i december). I går kväll träffades trettonåringens klass på kvällen. Barnen klättrade och föräldrarna drack glögg och tittade på. Mycket trevligt. Maken, som fortfarande var sjuk, fick stanna hemma och skjutsa åttaåringarna till fotbollen.

I morse steg jag upp tidigt med minstingen. De har självständighetsfest i skolan, så hon klädde sig fint och jag lackade hennes naglar och fixade en festfrisyr. Här på jobbet har vi visst också något kaffe så småningom (men jag har tyvärr inte finklänning, lackade naglar och festfrisyr).

I morgon är det scoutbasar och middag hos fafa. På torsdag kväll middag hos en vän, och efter det träff med en annan vän. Trevligt program, alltihop. Och bra att man håller igång i december, så mörkt som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar