fredag 1 december 2017

December

Första december, och snön vräker ner - mycket passande. Dessvärre verkar det vara en ganska blöt snö, så jag har inte så stort hopp om att den ska stanna kvar på marken. Synd, för det blir ju så mycket ljusare med litet snö.

Åttaåringen ska på sin första vargungeförläggning över veckoslutet. Hon är ivrig, men också litet spänd, och sent i går kväll blev det stor katastrof när hon både hade en lös tand och tänkte på att hon skulle vara borta hemifrån en natt. Men båda hennes största systrar är med som vargungeledare, så hon får nog en mjuk start.

Maken och jag tog genast tillfället i akt och bokade en resa till Tallinn på tu man hand. Det har ju nästan blivit tradition att vi åker någonstans tillsammans i november-december. I fjol gjorde vi det inte, tror jag, men för två år sedan var vi i Oslo och år 2014 förra gången i Tallinn. Mycket bra tradition, säger jag.

Jag fick ansvaret för restaurangbesöken, och har nu bokat bord för lördagens middag på MIX. Det var inte alls lätt att få bord på någon restaurang, antagligen är väl hela södra Finlands befolkning i Tallinn på resa i helgen. Men MIX hade fått bra recensioner, så jag hoppas det blir bra. Maken ansvarade för hotellet, och jag inser nu att jag inte vet var vi ska övernatta? Men det blir garanterat bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar