tisdag 17 september 2019

Snart semester (igen)

I morgon kväll åker tioåringen och jag iväg, och man kan verkligen inte klaga på väderprognosen! Det ska bli toppen.

Dessvärre är hennes knä inte så toppen. Hon hade riktigt ont ännu på måndag morgon, så under dagen hämtade jag kryckor åt henne från vår hälsostation. Där har vi igen en fantastisk service, som jag inte kände till förut - man får låna alla möjliga hjälpmedel, helt utan kostnad och för så länge man behöver, utan läkarordination, bara enligt egen bedömning.

Sedan i går på eftermiddagen har hon alltså använt kryckor och nu verkar knät äntligen litet bättre. Min hjälpsamma läkarkollega kollade dessutom upp litteraturen om skadan (på basen av min expertbeskrivning), och det verkar som om det är en ganska vanlig skada, som i regel läks av sig själv. Man ska böja på knäet, men inte vingla det i sidled. Skönt både med kryckorna och kollegans koll, så vet vi att vi kan resa iväg utan problem. Och månne det inte ska bli bra med värme och vattengymnastik. Och god grekisk mat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar